Dag 6: Tokavaig - Reisverslag uit Tokavaig, Verenigd Koninkrijk van Mir - WaarBenJij.nu Dag 6: Tokavaig - Reisverslag uit Tokavaig, Verenigd Koninkrijk van Mir - WaarBenJij.nu

Dag 6: Tokavaig

Door: Mir

Blijf op de hoogte en volg Mir

19 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Tokavaig

Er was wat toewijding voor nodig om te starten. Speaker leeg, YouTube is hier onmogelijk en mijn Spotify sportlijst was nog niet gedownload. Dat moest eerst. Daar ging ik. Fris en fit begon ik aan mijn dag. De stampende muziek past hier niet bepaald in de omgeving. Zeker niet als hij rustig probeert te badderen. Hij wilde mijn koptelefoon niet, dus ik stel me voor dat hij meedeinde in de badkuip. De badkamer grenst aan de slaapkamer
Een half uur later was het douchetijd voor mij. Sporten maakt alles beter. Ik kan de wereld weer aan.
Ondertussen zorgde hij voor het ontbijt.

Het ontbijt paste bij mijn modus. Ik hield het bij twee volkoren bollen. En een halve bak aardbeien. Die moesten vandaag op. Duidelijk. Mijn zesjarige zelf zou vol afgunst naar mijn nu knalrode vingers hebben gekeken. De aardbeienpulp zat aan elke vinger tot aan mijn handpalm. En ze waren lekker!!

We hadden geen plan voor vandaag. Behalve boodschappen halen. Of toch niet? We zaten wel lekker met het uitzicht op zee. Buien en zon volgden elkaar in rap tempo op.
Toch maar boodschappen. Anders moeten we morgen op crackers leven.
Nog geen drie minuten na vertrek maakte een tegenligger ruimte voor ons. Hij maakte best veel ruimte eigenlijk. Meer dan nodig. We reden er voorbij. Hij zag geen beweging in zijn binnenspiegel. Zou het? Toch maar even poolshoogte nemen. De man stond er nog en keek niet blij. De vrouw naast hem stond naast de auto.
Hij stapte uit om te gaan helpen. De man gaf achterlijk veel gas. Zijn wielen slipten weg. Hij stond vast in de Schotse Hooglanden. Er kwam heel veel rook uit zijn auto. En opeens kwam hij vooruit. Achter zijn auto trok de rookwolk op. Daar stond een man van een jaar of 60, witgrijze baard, naar lucht te happen tussen de struiken. De vrouw mopperde dat hij de auto beschadigd had. Oké veel succes samen.

Oh ja, boodschappen.
Eerst even een ander weggetje verkennen. Voor je het weet ben je hier twee uur verder met zo’n besluit. In de beschrijving van Dorothee stond iets over een streekwinkeltje in een nabij gelegen dorpje. Dat voldeed vast ook. We hadden alleen brood, thee en kauwgom nodig. Dat verkopen ze overal.
Bij aankomst zag ik gelijk dat hij even mocht gaan kijken. Zonder mij. Er was wel een oprijplaat. Ik wacht wel even.
Hij kwam een paar minuten later met lege handen terug. Hij was niet geslaagd. Het winkeltje had drie rekken en twee looppaden. Toen er een volle dame binnen kwam stond hij opgesloten in het gangpad.
Toch maar terug naar de gezellige winkel van gisteren. Daar was het nu iets rustiger. We vonden zomaar wat we nodig hadden. Ik kan er geen mooier verhaal van maken.

Thuis besloot hij telkens dat hij ‘zo’ even op de veranda naast het huisje wilde zitten. Maar steeds als hij zover was regende het. Les: als je iets wilt, doe het dan nu, want voor je het weet is het moment voorbij. Vooral in Schotland als het weer er bij betrokken is.
En zo belandde hij op een droog moment alsnog op de veranda. Ik zat naast hem. Aan de andere kant van het glas. Het geluksgevoel duurde tien prachtige minuten. Toen werd hij opgevreten door de beestjes.
Dan toch maar samen vanuit binnen naar de zee kijken.
De lucht was prachtig vandaag. Veel wolken. Af en toe een bui, maar hoofdzakelijk droog.

Terwijl ik de keurige huisvrouw uithing (pasta maakte) hoorde ik een euforische kreet achter me.
Hij keek door de verrekijker naar de zee en had iets gespot. Het bleek een zeehond. En één of andere vreemde vogel. Zouden die hier echt zwemmen? Google verraadde van wel. Waarom eigenlijk niet? Wij hebben ze ook.

Daarna was het tijd voor hem om zijn de houtkachel aan te steken. Dat ging in één keer goed. Vandaag was het voorproefje voor volgende keer. Dan mag hij het ook zelf opbouwen.
Deze opstelling was nog keurig klaargezet door Dorothee. Of zou Andy dit gedaan hebben?
De rest van de avond hangen we nog wat. Muziekje op de achtergrond. Het is helemaal oké zo.

  • 20 Augustus 2019 - 00:40

    E. Van Trijp:

    Ik heb weer dubbel gelegen hahaha

  • 20 Augustus 2019 - 04:46

    Suus :

    Beesjes, overal beeeeeeesjes... had je mij mee op pad? Ik trek die ook altijd aan hahahaha. Geweldig die hoe je het weer zo leuk weet te schrijven! Ik lees met plezier zo vroeg je verslag! Gisteren ochtend werd dat verstoord door onderhoudt aan de pagina dus vandaar mijn latere reactie vandaag op je stukje hiervoor :-p
    Hier wordt ik gelijk vrolijk van in de ochtend! Xxx

  • 20 Augustus 2019 - 17:22

    Irène:

    Het was inderdaad weer leuk lezen,maar ik ben natuurlijk wel zo nieuwschierig dat ik wil weten “ Waar komen die beestjes vandaan en wat zijn het “? Hopelijk krijgen jullie net als wij steeds mooier weer naarmate de week vooruit gaat.
    Enjoy xx

  • 23 Augustus 2019 - 21:06

    Ronald Van Goethem:

    Leuk zo te lezen en fijn dat jullie met mekaar kunnen opschieten. Op vakantie leer je mekaar toch anders kennen.
    Grtjs Ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Tokavaig

Schotland

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2019

Dag 12: terug op eigen grond

24 Augustus 2019

Dag 11: op naar Londen

23 Augustus 2019

Dag 10

22 Augustus 2019

Dag 8 en 9: niks en van alles

20 Augustus 2019

Dag 7: rondje Skye
Mir

Eerdere blogs staan op richardenmiranda.waarbenjij.nu.

Actief sinds 14 Mei 2018
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 7359

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2021 - 21 Augustus 2021

Frankrijk 2021

14 Augustus 2019 - 25 Augustus 2019

Schotland

05 Juni 2019 - 10 Juni 2019

Mini tour

18 Oktober 2018 - 22 Oktober 2018

Heel iets anders

13 Mei 2018 - 19 Mei 2018

Hier aan de kust, de Vlaamse kust

Landen bezocht: